XX a. buvo pradėti tyrimai, kuriais aiškintasi, kokią įtaką mokinių mokymosi procesui daro ilgos pertraukos. Nuo 1978 m. atliktos 39 išsamios studijos parodė, kad per ilgalaikes vasaros pertraukas prarandami tiek tiksliųjų, tiek humanitarinių mokslų įgūdžiai, kuriems atstatyti prireiks iki dviejų mėnesių nuoseklaus darbo.
Šiek tiek statistikos:
- per vasaros atostogas prarandamos matematikos žinios, įgytos per 2,6 mėn;
- per vasaros atostogas prarandama vidutiniškai 1 mėn. mokomųjų dalykų žinių;
- kasmet šešios savaitės mokykloje skiriamos kiekvieno dalyko žinių, pamirštų per atostogas, kartojimui.
Tai jokiu būdu nereiškia, kad per atostogas reikia graužti knygas. Tyrimais nustatyta, kad pakanka nuo 2 iki 3 val. mokymosi per savaitę. Tiek mokytis, jei norite neužmiršti žinių, reikia jau nuo pirmos klasės.
Be to, vasarą nebūtina mokytis kažką naujo: pakanka pasikartoti, įtvirtinti žinias, kurias jau turite. Tam yra edukacinės stovyklos, vasaros korepetavimo kursai.